Het surfkamp en Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Tessa Iris - WaarBenJij.nu Het surfkamp en Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Tessa Iris - WaarBenJij.nu

Het surfkamp en Byron Bay

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

18 Februari 2011 | Australië, Byron Bay

Hello everybody!

Jaja eindelijk weer een update! Deze keer vanuit het spirituele byron bay! Zoals jullie weten zijn iris en ik op een vijfdaagse surfcursus gegaan. Ik zal proberen om alles zo goed mogelijk te vertellen!

We moesten om 6 uur 's ochtends bij wake up hostel in Sydney staan. We hadden al even opgezocht waar het was en het zou zo'n 15-20 minuten lopen zijn. Omdat we graag nog wilden douchen hadden we de wekker om half 5 gezet. Helaas wilde mijn telefoon op de een of andere manier nog geen geluid maken om half 5 dus toen ik uit mezelf wakker werd was het al 5 uur geweest!! Douchen zat er dus niet meer in dus maar direct aankleden en klaarmaken. We hebben onze lieve reisvriendinnetjes nog even gedag gezegd en zijn checkten uit rond half 6.

Toen we eenmaal aan het lopen waren bleek het toch iets verder dan we dachten... Komt vast door die zware backpacks haha. We kwamen rond 5 voor 6 's ochtends aan bij wake up maar we zagen nog niemand! Uiteindelijk maar even aan de andere kant gaan kijken en daar stond de grote roze bus met de chillste stoelen ooit!

Onze eerste stop zou crescent head zijn en lag op ongeveer 6 uur rijden van Sydney. Onderweg stopten we bij mcdonalds voor het ranzigste ontbijt ever namelijk 3 dikke kleine pannenkoekjes met stroop! Maar goed ik had wel honger haha.. Slapen in de bus was helaas niet mogelijk maar gelukkig draaiden ze nog de beste film van de wereld: SUPERBAD! Haha.

Toen we uiteindelijk in crescent head aankwamen konden we direct eten! Eindelijk een beetje gezond eten:) de accommodatie viel ons ook mee dus we waren helemaal blij. Het enige nadeel was dat er totaal geen internet of bereik hadden! We konden dus niemand laten weten hoe het daar was:(

De middag van aankomst hadden we direct een surfles en we bakten er natuurlijk helemaal niets van. De golven schenen ook niet zo goed te zijn dus dat was wel balen! De eerste nacht waren we kapot! Ik ben wel naar het kampvuur gegaan en heb daar wat mensen ontmoet. Iris was te moe om te gaan en heeft geprobeerd om te slapen. Helaas was het bed niet echt geweldig omdat er twee kuilen in haar matras zaten haha.

De volgende dag moesten we om half 10 op het strand staan met onze wetsuits. Zeer charmante dingen haha. We gingen het water in en merkten direct dat de golven heel anders waren! We konden zelfs al een beetje staan! Leren surfen is echt letterlijk vallen en opstaan .. Bij ons ging dat gelukkig goed, maar er was een meisje uit Duitsland genaamd Laura die niet zoveel geluk had... Ze maakte een nose dive en kwam met haar gezicht op een zandbank! Haar hele oog werd blauw en dik echt niet normaal! Ze moest naar het ziekenhuis en daar hebben ze een ctscan en xray gemaakt, maar het was gelukkig niet gebroken of heel erg beschadigd!

Toen we die middag weer gingen surfen(we hadden 's ochtends en 's middags een les) ging het weer heel slecht. De golven waren echt een ramp! Elke keer als ik 1 meter vooruit kwam om iets dieper te gaan kwam er een massive wave aan die me weer twee meter terug sloeg.. Overal blauwe plekjes en schaafwonden van het zand en surfboard. Echte surfergirls dus!

'S avonds hebben we heerlijk gegeten en daarna zijn we weer naar het kampvuur gegaan. Er zijn zoveel verschillende mensen dat iedereen wel iets heeft om over te vertellen! Dat is echt leuk!

De volgende ochtend vertrokken we naar onze nieuwe bestemming; Spot-X in coffs harbour. Toen we daar aan kwamen was het allemaal heel vreemd geregeld. Die surfdudes wisten niet zo goed war ze met ons aan moesten! Toen we eindelijk een accommodatie toegewezen kregen bleek dat Iris en ik in een huisje met 8 anderen sliepen. Er was een apart kamertje in het huisje en daar sliepen Iris en ik met nog twee Nederlandse meisjes; jasmijn en Karin. Karin woont al een tijdje in Sydney dus dat is echt cool. In de andere kamer sliepen een paar Deense, een duitse en een Franse jongen(s).

Spot-X ligt aan het strand en heeft heel mooi uitzicht, maar was ook heel massaal omdat er super veel surfers waren. Daarom vonden we de eerste stop leuker.

Onze derde surfles bij spot-x was heel leuk, maar toen we uit het water kwamen waren we niet meer zo blij... We waren namelijk allebei flink verbrand op ons gezicht, onze benen en armen! Precies waar de wetsuit niet zat... Het zag er heel dom uit haha.

De volgende dag gingen we naar byron bay. We hadden 's ochtends nog een surfles, maar die hebben we niet meegedaan omdat we niet in de zon konden:( rond half 5 kwamen we aan in byron bay in een super luxe hostel met eindelijk bereik en internet!!! De kamer was heel goed en er waren leuke mensen.

Die avond hebben we pizza gegeten met de meiden van het surfkamp er daarna zijn we lekker in het gras gaan zitten met een drankje en een beetje muziek. We waren helemaal in ons element! Iris en ik zijn de eerste avond niet uit gegaan omdat we heel moe waren van het verbranden.

De dagen daarna heeft het veel geregend maar het was nog steeds heel warm. We hebben daarom maar geshopt en onze tickets naar Melbourne geregeld. Het uitgaan hier is wel oké dus dat zullen we niet missen.

Op woensdag was het weer eindelijk goed genoeg om naar het strand te gaan en Iris heeft het geweten ook! Iris is verbrand over haar bovenbenen, buik en hele torso! Heel erg naar, want daardoor voelde ze zich ook niet zo goed:(

Vanochtend(donderdag) heb ik lekker in m'n eentje boodschappen gedaan omdat ik weer eens vroeg wakker was. Om half 11 hadden we ons al aangekleed en gegeten! Rond een uur of half 12 zijn we richting het strand gegaan in de hoop dat er schaduw was.. Maar helaas was die er niet dus is Iris terug gegaan. Ik heb een half dagje op het strand gelegen maar wilde niet verbranden dus ben ik met Hannah(een Engels meisje uit onze kamer) naar huis gegaan. We zijn nog even wat winkeltjes in gegaan en hebben wat eten gehaald. Nu ben ik even aan het uitrusten en dit verslag aan het schrijven.

Vanavond is onze laatste avond hier en dat vinden we allebei wel jammer omdat we dan weer gedag tegen al deze leuke mensen moeten zeggen! Morgen stappen we om 10 uur 's ochtends in de bus naar surfers paradise! Daar blijven we 1 nachtje en daarna gaan we naar het mooie Melbourne!

We'll keep you posted as much as we can!

Xx en liefs,
Iris en Tessa

• 18 Februari 2011 - 08:17

Gertie En Sijbel:

Hai Iris en Tessa,
    Ik dacht dat jíj dat was, Iris, op de eerste foto, maar het is een krab, geen kreeft :-)
    Balen hoor dat je zo verbrand bent, ik ken het en papa ook, vanderWal-huidjes hè...
    Nóg beter smeren, desnoods met factor 100, als die bestaat.
    Leuk om te lezen hoe jullie het hebben en wat jullie allemaal meemaken.
    Mooie foto's ook! De vorige sessie met die beesten in de zoo waren ook leuk zeg,
    vooral die superluie koala!
    Tot horens en een dikke knuffel,
    oom Gert en tante Sytie

• 18 Februari 2011 - 08:40

XxL:

Hallo meiden,

Mooi verhaal, alleen ik heb nog niet gelezen hoe bedreven jullie uiteindelijk zijn geraakt na 5 dagen surfen. Net zo goed als in de mooie films die je wel eens ziet, waar ze door een tunnel water bewegen? Of waren de golven niet zo hoog?
    Mooie foto's trouwens. Zijn die van de HS10 of heeft T ook toegeleverd? Bij fotograferen tegen het licht in moet je misschien een invulflitsje gebruiken, dan kun je het gezicht ook nog zien. Of was dat niet de bedoeling omdat jullie extreme roodhuiden waren?
    Veel plezier nog en zoenen!

Groet,
    XxL.

• 18 Februari 2011 - 08:54

Monique, Ronald En T:

Zo wat een mooie foto's!!
    Geweldig dat jullie dit kunnen meemaken!
    Ik ben alleen niet jaloers op het verbranden, nee dat is geen pretje.
    Begrijp ik het goed dat Tessa het nu 's-avonds wel lang volhoudt? Toch niet langer dan Iris??? :-)
    Nu naar Melbourne!
    xxx

• 18 Februari 2011 - 09:43

Sabrina:

hey meiden!
    beetje late reactie misschien, maar vind het wel heel gaaf om jullie verhalen te lezen!
    wat moeten jullie een toptijd hebben! ben bijna jaloers, maar gelukkig mag ik over een half jaartje zelf op reis:)
    zal proberen jullie wat vaker te volgen in de toekomst.

have fun down under!
    liefs sabrina

• 18 Februari 2011 - 13:29

Yara:

Hey meiden! Eindelijk zie ik wat bekends op de foto's haha. Maar wel cool dat surfen, en als de golven hadden meegewerkt waren jullie vast natuurtalentjes haha. Leuk dat jullie al leuke mensen hebben ontmoet, jammer dat jullie er ook weer afscheid van moeten nemen. Maar wees gerust, jullie gaan nog heel veel leuke gezellige mensen ontmoeten! En goed insmeren met factor 50 of hoger hoor, want verbranden is niet fijn en niet goed. Have fun alvast in Melbourne en ik wil wel een foto van de Yarra River haha! Grxxtz Yara

• 18 Februari 2011 - 15:22

Eva:

Hee!!

Klinkt allemaal supersuper tof! en verbranden is altijd nog beter dan door de kou fietsen met - 5, hahaha. Geniet ervan!!

xx

• 19 Februari 2011 - 10:31

Patrice:

Hai Tessa en Iris,

Wat een avontuur. Geweldig wat jullie allemaal beleven. De zon is down under blijkbaar ietsepietsie feller dan in het grijze Holland.... Leuk dat jullie zoveel gezellige en leuke mensen ontmoeten en dingen als chinees nieuwjaar mogen meemaken. Prachtige foto's van een romantische zonsondergang. Zo kunnen we goed in de gaten houden wat jullie allemaal uitspoken!!!

We gaan zo even met Lizzy knuffelen en zal haar een knuffeltje namens jou geven.

X

• 19 Februari 2011 - 18:56

Willy:

Hallo dames,
    Nou verbranden zit er bij ons in Zwolle niet in, ja verbranden aan een kachel.
    Het is hier stervens koud wij lopen met een dikke sjaal en een muts op.
    Moeilijk voor te stellen dat het daar zo warm is.
    En dames lukt het een beetje met de financien?
    Verder hele leuke foto's van prachtige dieren en twee leuke meiden.
    Groet van WILLY

• 20 April 2011 - 12:53

Jasmijn:

Hihi, ik lees dit verslag voor het eerst. Jullie zullen wel denken, uhm er zijn al een helehoop nieuwe verslagen, maar die moet ik nog allemaal lezen ;). Erg leuk om deze te lezen want het meeste heb ik zelf ook meegemaakt en mijn naam komt er zelf in voor ;). Was super met jullie Byron Bay! Nou meisjes geniet van de komende trips! Liefs xxx

Verslag uit: Australië, Byron Bay

Paradise