Het begin in Nieuw-Zeeland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Tessa Iris - WaarBenJij.nu Het begin in Nieuw-Zeeland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Tessa Iris - WaarBenJij.nu

Het begin in Nieuw-Zeeland

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

28 Februari 2011 | Nieuw Zeeland, Auckland

Kia ora!

Iris en ik zijn veilig aangekomen in het toch best warme Auckland, Nieuw-Zeeland!

Vanuit het hostel in Melbourne werden we opgehaald voor de rit naar het vliegveld. We gingen eerst langs southerncross station, waar we moesten overstappen op de echte bus. De rit naar het vliegveld ging erg snel en het inchecken e.d. ging ook zeer voorspoedig. Toen Iris en ik het vliegtuig inkwamen was het nog bijna helemaal leeg. We hoopten dan ook dat er niemand naast ons zou komen zitten omdat we anders weer moesten op staan. Maar je raad t al.. Er zat wel iemand naast ons, en wat voor iemand! Deze vent was zo dik dat hij eigenlijk helemaal niet in de stoel past en hij zat dan ook voor een kwart op mijn stoel..zucht! Over een dikke man naast me in het vliegtuig kan ik me wel heen zetten, maar als hij dan ook nog de hele tijd scheten gaat laten! Nee dan ben ik niet blij! Horen we uit het niets ook ineens een vent die precies dezelfde roggelgeluiden maakt als die vieze vent uit het vliegtuig naar Singapore! We keken elkaar aan en dachten allebei; nee hè niet weer! Gelukkig bleek het mee te vallen met deze meneer.

Om een beetje afleiding te krijgen zijn Iris en ik een film gaan kijken. Hij heette Morning Glory en was best leuk! Toen de film afgelopen was zijn we nog maar een film gaan kijken namelijk Unstopable. We hadden verwacht dat het een of andere brute actiefilm zou worden, maar dat was het eigenlijk helemaal niet! Nadat de film afgelopen was was ook ons zoveelste vliegavontuur weer afgelopen. We waren geland in Auckland! Dus buiten de scheten en een occasional roggel om hebben we een goede reis gehad!

Eenmaal bij het hostel in Auckland bleken er wat problemen te zijn. De man van de receptie vroeg ons of we hadden geboekt, waarop wij deze keer gelukkig ja konden antwoorden. Hij kon niets vinden?! Uiteindelijk bleek dat de vrouw in Melbourne het verkeerde hostel had genoemd! Verderop in de straat zat namelijk nog een hostel van Nomads! daar aangekomen was er weer een probleem! Omdat iemand met kamers had gerotzooid moesten Iris en ik apart slapen en moest ik ook de volgende dag om tien uur uitchecken! Erg fijn want we hadden net zo'n zin om uit te slapen. Nouja het moet dan maar, maar echt blij waren we niet! Ik had m'n wekker om tien over half tien gezet, maar was vergeten dat hij nog op Australische tijd stond en dat het dus twee uur later was! Gelukkig werd ik om 09.48 uit mezelf wakker en kon ik me nog net op tijd in m'n kleren hijsen en de lakens van het bed afhalen. Om 5 voor tien stond ik beneden! Toen bleek dat ik pas om twee uur weer kon in checken... Great! Ik ben gaan douchen en was om 11 uur bij Iris aan de deur die na tien minuten kloppen de deur met een heerlijk slaaphoofd open deed. Ze had heel slecht geslapen omdat er drie Engelse beren op haar kamer lagen! Deze meisjes snurkten zo hard dat Iris maar drie uur slaap heeft gehad! Gelukkig zijn die nu uitgecheckt.

's Middags zijn we even door Auckland gaan lopen om wat te eten en op internet te gaan om een mailtje te sturen dat alles goed was. We hebben hier namelijk met ons Australische nummer geen ontvangst:( Iris en ik vonden dat toch wel erg vervelend voor 6 weken en besloten daarom om ook maar een Nieuw-Zeelandse Simkaart te kopen. Onze nummers zijn:
Iris: +64220936687
Tessa: +64220936689

De komende 6 weken kunnen jullie ons alleen op die nummers en per mail bereiken. Daarna gebruiken we onze Australische nummers weer (Iris +61405543421 en Tessa +61405543442)

We hebben boodschappen voor twee dagen gedaan en eindelijk een beetje fatsoenlijke kaas gekocht. Wat missen wij de Nederlandse kaas! Van de kaas en de rest van de boodschappen hebben we de rest van ons verblijf gegeten!
Onze laatste dag in Auckland zijn Iris en ik een beetje gaan rondlopen. We kwamen bij een hele leuke pier met mooi uitzicht (zie foto's)! Daarna hebben we een paar paadjes gevolgd om te kijken waar we uit zouden komen. We kwamen uit bij de rijkelui-straten genaamd judge street en king street met allemaal super mooie huizen! We hebben uiteindelijk een hele leuke dag gehad, we zijn namelijk langs een speeltuin gekomen haha! Er was een hele rare soort kabelbaan waar we de grootste lol mee hebben gehad (zie video). We zijn ook nog langs een kerkhofje en mooie bloementuinen gekomen! Die avond hebben we weer lekker eten gekocht en zijn gaan slapen, want we moesten de volgende ochtend om 7 uur 's ochtends bij de bushalte staan! Wat ons maar mooi is gelukt! Ben benieuwd hoe bay of Islands is!

Love,

Iris en Tessa

  • 01 Maart 2011 - 22:29

    Yara:

    Hahaha, ik zie ineens de Yarra River voorbij komen! Super dat jullie daar even een foto van hebben gemaakt! En nu in New Zealand! Ben errug benieuwd wat jullie allemaal gaan doen en zien! Keep us posted:)! xx

  • 02 Maart 2011 - 08:52

    Jill:

    Klinkt allemaal weer lekker!

    Vergeet niet de gaan caven - erg leuk! We zijn in de Waitomo Caves geweest, niet al te ver van Auckland.

    greetz vanuit een koud Hollandia,
    Jill

  • 02 Maart 2011 - 11:02

    XxL:

    Iris mist Nederlandse kaas???

    Hoera, komt het toch nog goed...

    XxL.

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Paradise

Recente Reisverslagen:

31 Mei 2011

Foto's online

17 Mei 2011

Tidak, Terima Kasih

01 Mei 2011

Jumping Crocs

28 April 2011

Roadtrip!!

15 April 2011

Wandering around the West
Tessa

Actief sinds 12 Okt. 2010
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 51995

Voorgaande reizen:

02 Februari 2011 - 15 Juli 2011

Paradise

Landen bezocht: