Cape Reinga - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Tessa Iris - WaarBenJij.nu Cape Reinga - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Tessa Iris - WaarBenJij.nu

Cape Reinga

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Tessa

02 Maart 2011 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hallo iedereen,

Een klein verslagje vandaag, de foto's zijn cool!

We zijn vandaag naar Cape Reinga geweest, het noordelijkste puntje van Nieuw-Zeeland. Het was echt prachtig, geweldig, ongeloofbaar mooi. We vertrokken erg vroeg in de morgen zo rond kwart over zeven van het hostel. Op dit moment zitten we in The Pipi Patch, ergens in The Bay of Islands. Het is hier ook erg mooi maar helemaal niets vergeleken met wat we vandaag hebben gezien.

We begonnen de busreis dus erg vroeg en helaas liet de buschauffeur ons niet slapen. Craig is zijn naam en het is de meeste hyperactieve, gezellige en grappige buschauffeur die ik ooit heb meegemaakt... En hij weet zó veel! Niet normaal. Alle tijd die wij hebben doorgebracht in de bus zijn volgekletst met historische verhalen, grappen en andere leuke verhalen. Ik kan eigenlijk niet met alle zekerheid zeggen dat de verhalen waar waren, maar het was wel leuk om naar te luisteren. Bijvoorbeeld deze:

"Er was een groot schipper en handelsman die een probleem had. Hij was getrouwd met een lieve vrouw, maar hij was eigenlijk verliefd op haar zus. De hele familie ging vaak uit varen en op een gegeven moment bedacht de schipper dat hij van z'n vrouw af ging komen door haar overboord te gooien. Dit deed hij, but the shock of the story: zijn vrouw was hoogzwanger. Toen de vrouw in het water viel is ze gaan zwemmen en spoelde ze aan op een eilandje (het eiland die wij op dat moment konden zien bij The 90 Mile Beach). Door alle stress begon de vrouw natuurlijk met bevallen en ze kreeg niet één, maar twee jongens. Hoe gaat ze ooit twee baby's naar het vaste land krijgen? Ze besloot ze op te voeden op het eiland. Het was geen groot eiland, maar er was fruit en vis, genoeg te eten. Toen de jongens rond een jaar of twaalf waren en goede zwemmers waren geworden zijn ze naar het vaste land gezwommen. Moeder nam ze mee naar het landhuis waar de handelsman nog steeds woonde, de jongens gingen naar binnen en de vrouw bleef buiten. De zonen vermoordden hun vader. End of story."

Hahaha! Wat moeten we daar nou van denken? Hij vertelde het wel tien keer leuker en in het Engels klinkt het sowieso beter ;-).

Er waren niet veel wilde dieren. Tenminste niet die wij hebben gezien... Wel veel koeien, schapen en vogels. Op een gegeven moment toen we aan het rijden waren over het strand stopte de bus, aangezien de chauffeur afdrukken had gezien in het zand. En niet zomaar afdrukken; hoefafdrukken van wilde paarden! Ik had die zo graag willen zien! Helaas waren ze nergens meer te bekennen, maar ze zijn er zeker geweest (foto's).

Aan het einde van de trip zijn we langs een plaats geweest waar ze allemaal leuke souvenirs maken uit Kaori- hout. Dit hout is ongeloofbaar sterk en wel 50.000 jaar oud! Just check out the pictures, but really; they are an understatement. Alles was nog beter als je het zelf had gezien...

Enjoy,

XOXO Iris

• 02 Maart 2011 - 11:09

XXL:

Hello ladies,

Spannende avonturen,begeleid met prachtige foto's.
    Hopelijk merken jullie niets van de ellende in CC.

Keep us posted!

XxL.

• 03 Maart 2011 - 18:18

Fem:

haaaai lieve iris. wat heerlijk jullie verhalen te lezen en dat jullie zo heerlijk aan t genieten zijn. foto's zijn ook echt superr gaaf zeg, geweldig gewoon!!! kusssssssss lfs xfem

• 08 Maart 2011 - 22:07

Sabrina:

ziet er allemaal weer top uit dames!
    liefs sabrina

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wellington