Taupo - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Tessa Iris - WaarBenJij.nu Taupo - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Tessa Iris - WaarBenJij.nu

Taupo

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

14 Maart 2011 | Nieuw Zeeland, Taupo

Hallo lieve mensen!

Vandaag een verslag over het mooie Taupo!

Vanuit Waitomo zijn we met de kiwi experience naar Taupo vertrokken. We zouden met Ali en Jamie gaan couchsurfen. Couchsurfen is dat je gratis bij iemand op zijn bank mag slapen (meestal hebben ze zelfs wel een normaal bed!) we zouden gaan couchsurfen bij een 55-jarige man genaamd Terrance haha.. Klinkt een beetje fout, maar hij had goede recensies  en we waren met z'n vieren dus we maakten ons niet zo'n zorgen. 

Op de weg naar Taupo zijn we gestopt bij de Huka falls! Dit is een waterval die een groot zwembad in 2 seconden kan vullen! Het water bij deze waterval had zelf een zwembadkleur zo blauw (zie foto's)! De Huka falls was dus een indrukwekkende stop.

We waren rond een uur of 1 in taupo maar Terrance zou pas om 5 uur thuis komen. Daarom besloten we om onze tassen bij een meisje neer te zetten die Jamie in Australie had ontmoet. Haar naam was Steph en ze woonde bij allemaal jongens in huis. 

We zijn die middag heerlijk met een boot gaan varen op lake Taupo! Nou ja een boot... Zo'n heel rubber bootje dat naar pis stonk haha! Maar het was wel gezellig en het water was niet een zo koud! Na een hele middag op het water wilde Iris graag naar huis want ze had heel erg honger. Wij hadden ook wel honger en dus gingen we naar het huis en hebben daar pizza besteld. Na de pizza boden Steph en de rest van het huis aan dat we ook wel bij hun konden couchsurfen. Jamie wou dat heel graag en heeft toen gevraagd wat wij ervan vonden als we hier bleven. Ik zei onverschillig dat het me niet uit maakte en Iris zei ja omdat ze dacht dat het voor 1 nachtje was. Jamie heeft toen Terrance een simpel smsje gestuurd met bedankt maar nee bedankt. Iris en ik vonden dat niet zo leuk en eigenlijk niet kunnen voor Terrance. Helaas was er toen niets meer aan te doen. 

Onze dagen in het huis van Steph vielen ons een beetje tegen omdat we helemaal niets hebben gedaan.. De eerste avond was een luidruchtige avond met veel drank voor Jamie, waardoor zij de volgende dag alleen in staat was om op de grond te liggen en af en toe naar de wc te rennen. Ali had ook geen zin om iets te doen, dus hebben we wel vier films gekeken! Beetje zonde van onze dag vonden wij dat, maar we zouden nog een paar dagen hebben. Die avond was iedereen redelijk moe en werden er weer films gekeken.. Iris en ik zijn die avond nog even met z'n tweeën naar het stadje gelopen, wat iets verder weg was dan we dachten! We moesten bijna een uur lopen voor we bij het stadje aan kwamen! Maar we vonden het niet zo erg want het was een mooie dag. We hebben gezellig een cider gedronken in de Ierse pub en hebben daar heel erg van genoten want hij was $8.50 per glas!!! Nadat we de cider op hadden hebben we een taxi terug genomen. 

De volgende dag wilden we echt iets gaan ondernemen, want dit was onze laatste dag! Vandaag zouden Ali, Jamie, Steph en ik ook gaan skydiven!!! We waren allemaal een beetje zenuwachtig (behalve Steph want die had het al eerder gedaan). Om de zenuwen te bedwingen werd er een film genaamd underworld opgezet. Ik werd zo onder hand wel helemaal gek van al die films! Na de eerste underworld film bleek dat er nog twee waren! Die hebben we ook allemaal gekeken en toen werden we opgehaald voor de skydive! 

Eenmaal bij het kantoor moesten we wat formulieren invullen die mij nog zenuwachtiger maakten! Er stond op dat als je zou overlijden zij daar geen verantwoordelijheid voor namen e.d.
Het heeft nog heel lang geduurd voordat we eindelijk die vreemde jumpsuits aan mochten.. We deden een tandemsprong, wat inhoudt dat je met een instructeur springt. Toen ik mijn instructeur ontmoette was ik wel blij want hij was heel aardig en grappig zodat ik niet echt zenuwachtig kon zijn. Het vliegtuig is heel klein en heeft alleen een schuifdeur! Er passen zes springers met hun instructeurs in. Op een gegeven moment waren we op 2000 ft. We waren voor mijn gevoel al heel erg hoog en ik dacht dan ook dat we al op 10.000 ft zouden zitten! Ik schrok toen wel even van de hoogte haha. Toen we bijna gingen springen moesten we vast gemaakt worden aan de instructeur. Nou dat is een hele ervaring want je moet half op en half tussen hun benen gaan zitten en wordt helemaal strak vast gemaakt met allerlei gespen en touwtjes! Ook moesten we een zuurstofmasker op ivm de hoogte. Eenmaal op 15.000 ft ging het allemaal heel snel! Ik zou als een-na-laatste gaan dus kon iedereen uit het vliegtuig zien springen, maar voor ik het wist zat ik zelf op het randje! Ik moest m'n benen onder het vliegtuig klemmen, nog snel op de foto en daar gingen we! De eerste secondes dacht ik alleen aan de fotograaf! Mijn instructeur had namelijk gezegd dat ik direct naar hem moest kijken zodat ik de mooiste foto's zou hebben (niet echt gelukt haha)! Na een paar seconden had ik hem gevonden en voelde ik pas echt hoe die wind je totaal vervormd! Ik moest echt moeite doen om mijn armen niet te hoog te laten gaan en de wind maakte m'n gezicht heel breed haha. Ook m'n hoedje zat niet strak genoeg dus ving heel veel wind. Dat alles maakt dat de foto's er belachelijk uit zien! Maar daar denk je niet aan tijdens de sprong! Mijn freefall was langer dan 60 sec! Tijdens de freefall denk je echt omg wat ben ik aan het doen!!!! Maar tegelijkertijd denk je omg dit is zoooooo vet! Na een lange tijd ging de parachute open! Een gevoel wat niet te omschrijven is! Alle spanning verlaat je lichaam en je kunt pas echt genieten van de omgeving! We hadden mooi weer dus het uitzicht was geweldig! Je keek uit op lake taupo dat echt belachelijk groot is! Eenmaal weer op de grond naar een hele soepele landing, vroeg Darcy (mijn instructeur) wat ik leuker vond; de freefall of het gedeelte met de parachute. Ik had hier eigenlijk geen antwoord op omdat het twee totaal verschillende dingen zijn en omdat ze allebei onbeschrijflijk vet zijn! Van de freefall krijg je een ontzettende adrenaline kick en tijdens het gedeelte met de parachute wort je helemaal stil omdat het uitzicht zo perfect is! Er zijn geen worden voor deze ervaring en ik ben ontzettend blij dat ik dit gedaan heb (en dat ik nog leef haha)!!

We vinden het wel jammer dat we zo weinig van Taupo hebben gezien, maar op de weg terug naar Auckland komen we hier zeker nog terug om wel iets te zien!  

Xx en liefs,
Iris en Tessa 

  • 25 Maart 2011 - 23:56

    Carmen:

    Haai Tes en Iris!

    Leuke verhalen weer hoor!:D

    Die skydive is echt ge-wel-dig he!! Heb het woensdag gedaan in Mission Beach boven het Great Barrier Reef! Hoe gaat het met jullie en waar zijn jullie nu?

    Ik ben nu in Airlie Beach en ga over uurtje naar de Whitsundays en ga daar 3 dagen zeilen!(L)
    Wanneer komen jullie naar Oz? Ik vlieg over een maand naar Azie.

    Liefs en nog heel veel plezier!

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Taupo

Paradise

Recente Reisverslagen:

31 Mei 2011

Foto's online

17 Mei 2011

Tidak, Terima Kasih

01 Mei 2011

Jumping Crocs

28 April 2011

Roadtrip!!

15 April 2011

Wandering around the West
Tessa

Actief sinds 12 Okt. 2010
Verslag gelezen: 107
Totaal aantal bezoekers 51995

Voorgaande reizen:

02 Februari 2011 - 15 Juli 2011

Paradise

Landen bezocht: